تولید کننده محتوا – 4 اشتباه رایج استخدام آن برای سئو سایت

 

تولید کننده محتوا کیست؟ ا

مروزه تولید محتوا به یکی از بهترین روش‌های مؤثر در جذب کاربران و افزایش سئو ,fسایتشده است. صاحبان کسب‌ وکار، به قدرت این روش پی برده‌اند و سعی کرده‌اند که به‌جای صرف هزینه‌های بسیار گزاف برای تبلیغات، از تولید محتوا استفاده کنند.

یکی از خدماتی که امروزه اکثر شرکت‌های طراحی ,fسایت و سئو ارائه می‌دهند، خدمات تولید محتوا برای ,fسایت و شبکه‌های اجتماعی است و برای این کار، یک تیم تخصصی تولید کننده محتوا دارند. اما سؤال اصلی اینجاست که تولید محتوا خالی تا چه حد می‌تواند به افزایش کسب‌ وکار مشتریان آن‌ها کمک کند. قبل از اینکه بخواهیم در خصوص شرایط یا بهتر بگوییم اشتباهاتی که اکثر شرکت‌ها و فروشگاه‌ها در جذب و استخدام تولید کننده محتوا می‌کنند را بیان کنیم، بهتر است که نیم‌نگاهی به این مسئله یعنی رابطه تولید محتوا و سئو و تولید کننده محتوا بکنیم.

رابطه تولید محتوا و سئو و تولید کننده محتوا

تولید محتوا مسئله‌ای نیست که جدید باشد، ولی متأسفانه قدرت آن دیر در ایران کشف شد. شما از همان اول که ,fسایتی را طراحی می‌کنید، درواقع برای آن نیز محتوا می‌نوشتید ولی محتواهای نوشته‌ شده، صرفاً چند خط بود بدون اینکه اصول سئو در آن‌ها رعایت شود. قبلاً، اگر شما کلمه‌ای را در صفحه اینترنتی خود به‌دفعات تکرار می‌کردید، به‌ راحتی در صفحه اول گوگل قرار می‌گرفتید و اصلاً هم کیفیت آن هیچ اهمیتی نداشت ولی استراتژی گوگل در خصوص این مسئله تغییرات اساسی کرد و محتواهایی که کلمات کلیدی را به‌دفعات استفاده می‌کردند را به‌سختی مورد جریمه قرار می‌داد.

محتوا به دو صورت تولید می‌شود: یا بر اساس کلمات کلیدی خاصی است یا اینکه هدف فقط گفتن مطلب آموزشی، خبری و غیره است بدون اینکه کلمه کلیدی خاصی در آن مدنظر باشد. درهرصورت شما می‌خواهید که کاربران بیشتر از گوگل وارد وبسایت شما شوند. گوگل اول‌ازهمه به وبسایت‌هایی اهمیت می‌دهند که سئو مناسبی داشته باشند. سئو یک بحث گسترده است و تولید محتوا فقط بخشی از آن به حساب می آید. پس اگر می‌خواهید که بتوانید از گوگل به خاطر محتوایتان ورودی بگیرید، اول‌ازهمه باید سئو وبسایت را درست کنید و ازاین‌رو، تولید کننده محتوا که شما جذب می‌کنید با حداقل با اصول سئو نیز آشنایی داشته باشد.

تولید کننده محتوا مترجم نیست.

با این توضیح هرچند کوتاه، اما هنوز خیلی‌ها درزمینهٔ تولید کننده محتوا اشتباه می‌کنند. هر نویسنده‌ای تولید کننده محتوا نیست.

برخی مواقع شرکت ها ، آگهی استخدام تولید کننده محتوا منتشر می کنند و قطعا  افراد مختلفی از سراسر ایران رزومه خود را ارسال می نمایند ولی وقتی رزومه‌ها بررسی می شود، چیزی که مشخص است این مسئله می باشد که این افراد تولید کننده محتوا نیستند بلکه صرفاً یک نویسنده و مترجم می‌باشند. وقتی شما در وبسایتی اسم تولید کننده محتوا برای وبسایت را می‌آورید، یعنی شخصی که به اصول سئو حداقل آشنایی لازم را داشته باشد.

اشتباهات جذب تولید کننده محتوا

1. ابهام در توضیح نوع شغل

تولید کننده محتوا علاوه بااینکه باید اصول سئو را بداند، باید با نوع کسب‌وکاری که قصد تولید محتوا برای آن را دارد، آشنا باشد یا اینکه بداند حداقل برای چه شرکتی قرار است فعالیت بکند. حتی نویسنده و مترجم هم باید قبل از شروع به کار خود، باید نوع کسب‌وکار را کاملاً بشناسند. متأسفانه بعضی از شرکت‌ها، به‌درستی نوع فعالیت خود را مشخص نمی‌کنند.

2. به رزومه افراد توجهی نمی‌ کنید

بیشتر شرکت‌ها متأسفانه به رزومه درخواست‌کنندگان، نگاه دقیقی نمی‌اندازند. رزومه افراد به‌عنوان تولید کننده محتوا شامل تجربه آن‌ها در مکان‌ها مختلف است و اینکه قبلاً چه نوع محتوایی را تولید کرده‌اند.

3. تجربه کاری او را در نظر نگیرید

رزومه یک‌ بخشی است که هر کارفرمایی باید به آن توجه کند، ولی همه موارد را نمی‌توان در رزومه قرار داد. شما در قرار مصاحبه‌ای که با شخص درخواست‌کننده تنظیم کرده‌اید، بهتر است بعد از خواندن رزومه او، به تجربیاتی و دانش‌هایی که کسب کرده است، توجه کنید. ممکن است که کارجو، برای مثال، بنویسد که در فلان شرکت طراحی وبسایت به‌عنوان بازاریاب کار کرده است. دقیقاً باید معلوم شود که او به‌عنوان بازاریاب چه فعالیت‌هایی را انجام داده است و چه توانایی و تخصص‌هایی را به دست آورده است. این مسئله یعنی تجربه کاری او در بخش‌های مختلف و اینکه در هرکدام چند سال فعالیت کرده و نتیجه کار چه بوده است، خیلی مهم است.

4. هیچ‌گونه قراردادی ننویسید

اصولاً افراد تولید کننده محتوا به‌ صورت دورکاری فعالیت می‌کنند ولی بعضی از شرکت‌ها، افراد به‌ صورت رسمی استخدام می‌کنند ولی متأسفانه هیچ‌گونه قراردادی بسته نمی شود. این مسئله در ایران، برای همه آشنا است. نبستن قرارداد می‌تواند برای شرکت شما ازنظر قانونی مشکلاتی را ایجاد کند و همچنین چون تولید کننده محتوا را که در شرکت استخدام می‌کنید، قراردادی ندارد، به‌راحتی می‌تواند سرکار خود حاضر نشود و حتی ممکن است که ازنظر امنیتی هم خطرناک باشد و اطلاعات شما به سرقت رود ولی درصورتی‌که قرارداد داشته باشید، درواقع او را متعهد کرده‌اید.