بک لینک

یک حقیقت وجود دارد و همه افرادی که در زمینه سئو فعالیت می کنند و به آن واقف هستند. این مسئله که منابع کمی وجود دارد که کیفیت، تعداد، اندازه و سرعت ایندکس شدن بک لینک های وب سایت ها را در اختیار شما قرار دهد.

بیشتر بک لینک هایی که جهت سئو برای وب سایت ها ایجاد می شود بصورت دانش تجربی بوده و افراد بسیار کمی هستند که از معیارهای بالا واقف باشند. از این رو تنظیم یک استاندارد جهت لینک دهی از اولویت های بالای هر پروژه ای محسوب می شود.

ایجاد و تنظیم استاندارد جهت لینک دهی

مهمترین نکته در استراتژی ساخت بک لینک این مسئله بوده که منابع بسیار کمی در این حوزه وجود دارند که بتوانند به شما کمک کنند و جدا از آن در برخی موارد زمان زیادی می بایست سپری شود تا بتوان تاثیر آن را ارزیابی نمود. برخی از وب سایت ها مثل moz یا SEMRush هستند که به ازای دریافت هزینه برخی از این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند. در زیر به برخی از مهمترین این سرفصل های استاندارد اشاره شده است:

1- بهترین لینک ها آنهایی هستند که از روت دامنه های دیگر گرفته می شوند.

2- هر چقدر قدر دامنه بیشتر باشد تاثیر آن بیشتر خواهد بود

3- کیفیت مطلبی که لینک شما در آن قرار دارد، تاثیر گذار است.

4- سرعت ایندکس شدن سایت لینک دهنده در لینک سازی تاثیر دارد

5- سرعت وب سایت

6- بیشترین بک لینک به ازای هر url

7- جلوگیری از ایجاد بک لینک های مخرب

8- عدم دریافت لینک از جایی که نتوان حذف نمود.

9- لینک های خریدنی

بعد از انتشار الگوریتم پنگوئن که لینک های مخرب وب سایت ها را بررسی می کند و به آنها امتیاز می دهد در صورتی که شما دارای لینک مخرب باشید با استفاده از disavow کردن در گوگل وبمستر می توان این امتیازات را حذف نمود ولی پیشنهادشده است که از سایت لینک دهنده نیز این لینک ها حذف شود. حال در صورتیکه این لینک ها قابل حذف شدن نباشند ممکن است به وب سایت صدمه وارد شود.

بصورت خلاصه می توان گفت عملیات لینک سازی برای وب سایت که تاثیر فراوانی در سئو سایت دارد، می بایست از استراتژی لازم برخوردار باشد در غیر اینصورت هزینه های زیادی می بایست صرف انجام این کار شود.